ANUNȚ - SERVICII CATERING
Denumire contract:
Servicii catering PNRAS
Data limita depunere
ofertă: 06.03.2025 ora 16:00
Tip anunț: Achiziție directă
Tip contract: Servicii
Cod și denumire CPV: 55524000-9 -
Servicii de catering pentru școli (Rev. 2)
Descriere contract:
Servicii de preparare și
furnizare hrană în regim catering necesară pentru desfășurarea
activităților cu beneficiarii programului.
Proiect finanțat prin Schema de
Granturi Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar PNRAS
Beneficiar: Școala Gimnazială „Ion
Pop Reteganul ” Orlat
Titlul proiectului: „PROGRAMUL DE
REDUCERE A ABANDONULUI SCOLAR LA SCOALA GIMNAZIALA "ION POP
RETEGANUL" ORLAT”
Cod proiect: F-PNRAS-2-2023-1443
Se va încheia un contract de
prestări servicii de preparare și furnizare hrană în regim catering la sediul
autorității contractante, a cărui perioadă de valabilitate va fi până la
sfârșitul lunii iunie 2025. Contractul de achiziție publică se va încheia cu un
singur operator economic. Propunerea financiară va cuprinde toate cheltuielile
ofertantului legate de serviciile și produsele solicitate, conform
specificațiilor din anunț. Prețul ofertei este considerat ferm și nu poate
fi modificat sau ajustat pe toata perioada de derulare a contractului și va fi
exprimat în LEI, fără TVA.
Condiții referitoare la
contract:
Plata produselor, ce fac obiectul
contractului, către furnizor, se va realiza de către achizitor, în termen de
maxim 30 zile calendaristice de la data înregistrării facturii fiscale la
sediul Autorităţii Contractante, ca urmare a semnării a proceselor verbale de
recepție de la fiecare furnizare de meniu, fără observații, de către părți.
Facturile de prestări servicii se vor întocmi lunar în baza documentelor
solicitate.
Criterii de atribuire:
Criteriul de atribuire este
„Prețul cel mai scăzut'' , în baza art. 187, alin. (3), lit. d) din Legea nr.
98/2016. Clasamentul operatorilor economici participanți la procedura de
achizitie directa, se va realiza pe baza prețului total al ofertei. Pe primul
loc se va situa ofertantul cu cel mai mic preț total ofertat și care
îndeplinește toate cerințele tehnice și de calificare. În cazul în care două
sau mai multe oferte se clasează pe primul loc, cu aceeași valoare a ofertei,
atunci în vederea desemnării realizării achiziției publice, se va solicita, în
scris, numai acelor ofertanți, pentru departajare, să depună o nouă propunere
financiară într-un termen solicitat.
Informații suplimentare:
Adresa la care se transmit
ofertele: pe e-mail scoalaorlat@gmail.com sau în original la
secretariatul Școlii Gimnaziale „Ion Pop Reteganul” Orlat . Oferta va cuprinde
documentele de calificare, propunerea tehnică și propunerea financiară. Pentru
ca oferta sa fie considerată admisă trebuie să îndeplinească toate cerințele
obligatorii prevăzute în prezentul anunț și documentația atașată. Nu se acceptă
oferte alternative sau incomplete . Nu se acceptă oferte depuse/transmise după
data limită de depunere oferte. Alte informații și/sau clarificări se pot
obține prin solicitare e-mail.
SPECIFICAȚII PRIVIND
ACHIZIȚIONAREA DE SERVICII DE CATERING
I. DESCRIEREA SERVICIULUI DE
CATERING
Prestatorul trebuie să asigure
pregătirea, prepararea si livrarea hranei conform normelor de hrană prevăzute
de legislația în vigoare pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate
școlarilor și a principiilor care stau la baza unei alimentații sănătoase
pentru copii si adolescenți în cadrul proiectului PNRAS – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION
POP RETEGANUL ” ORLAT , COD F-PNRAS-2-2023-1443 finanțat conform SCHEMEI DE GRANTURI DIN
CADRUL PROGRAMULUI NAȚIONAL PENTRU REDUCEREA ABANDONULUI ȘCOLAR al Școlii
Gimnaziale „Ion Pop Reteganul ” Orlat.
Maximul de meniuri
alocate/perioada :
martie 2025 - iunie
2025 52 zile X 44 elevi = 2288 porții
1 elev = 1 porție
Total porții: 2288 porții
Specificații tehnice: Meniu
compus din fel principal (felul 2).
Prestatorul trebuie să asigure
numărul de meniuri pentru elevii implicați în programul PNRAS constând în meniu
compus din fel principal (felul 2).
Particularități ale meniurilor
solicitate de autoritatea contractantă, Școala Gimnazială „Ion Pop Reteganul ” Orlat
:
Descrierea produsului pentru o
porție/meniu:
Caracteristici:
Fel principal (felul 2)
- Carne de pasăre/ porc/ vită/
curcan 200 – 250 grame;
- Garnitură minim 120 grame
- Pâine minim 50 grame
- Salată minim 50 grame;
- Caserolă etanșă, izolată
termic;
- Tacâmuri de unică folosință;
- Șervețel.
Mâncărurile să nu fie grase,
sosurile să nu conțină multă făină sau alte adaosuri de îngroșare, să nu fie
condimentate, să fie moderat sărate. Dacă pe parcursul derulării contractului
vor apărea anumite îmbolnăviri ale beneficiarilor, se vor solicita meniuri
adecvate bolilor respective. Se face precizarea că se solicită ca alimentele ce
compun carnea să fie porționate la gramajul prevăzut în particularitățile
prevăzute de legislația sanitară. În funcție de modificările intervenite în
frecvența elevilor beneficiari ai serviciului de catering, autoritatea
contractantă își rezervă dreptul de a diminua numărul de porții, fără
modificarea prețului unitar și fără vreo notificare prealabilă, ci numai prin
precizările cu privire la numărul de beneficiari cuprinse în comanda lansată
către prestator. Meniurile se pot modifica în funcție de reglementările
legislative în vigoare, OMS 1563/ 2008,OMS 975/1998, OMS 976/1998 etc.
II. CONSIDERAȚII PRIVIND
REALIZAREA PROPUNERII TEHNICE:
CONDIȚII MINIME IMPUSE DE
AUTORITATEA CONTRACTANTĂ
La semnarea contractului:
Ofertantul participant la
procedură trebuie să aibă înscris în statutul societății, ca obiect de
activitate, servicii de catering. La data semnării contractului, prestatorul
câștigător va prezenta obligatoriu certificatul de înregistrare, certificat
constatator, documentul de înregistrare sanitar-veterinară și pentru siguranța
alimentelor pentru serviciile de catering, precum și dovada că ofertantul
deține mijloc de transport echipat și dotat corespunzător pentru transportul
hranei.
III. CONDIȚII MINIME IMPUSE DE
AUTORITATEA CONTRACTANTĂ
După semnarea contractului :
Ofertantul participant la
procedură trebuie să respecte particularitățile unității de învățământ
beneficiare ale serviciului de catering prevăzute în specificații și
graficul de prestare al acestui serviciu. La prepararea mâncărurilor, se vor folosi
gramajele indicate conform prevederilor legale. Prestatorul trebuie să respecte
piramida alimentară pentru nutriția copiilor în funcție de necesarul caloric,
grupe de alimente și grupe de vârstă, pentru asigurarea creșterii și unei stări
de sănătate și imunitate corespunzătoare. Mâncărurile nu vor conține substanțe
conservante și coloranți artificiali și în elaborarea lor se va evita pe cât
posibil folosirea oricăror factori alergeni.
Prestatorul trebuie să asigure
condițiile igienico-sanitare prevăzute de actele normative în vigoare pentru
depozitarea și păstrarea produselor agroalimentare și pentru prepararea și
transportul hranei. Ofertantul devenit contractor va asigura: - vesela de unica
folosință (tacâmuri, șervetele) pentru toți elevii. Ofertantul devenit
contractor trebuie să asigure pregătirea, prepararea şi livrarea hranei pentru
participanți pe toata perioada solicitată de achizitor și pentru numărul de
elevi solicitat.
Ofertantul devenit contractor își
asumă integral responsabilitatea pentru ridicarea deșeurilor menajere rezultate
în urma livrării din ziua precedentă. Ofertantul devenit contractor își asumă
integral responsabilitatea pentru transportul produselor de catering.
Ofertantul devenit contractor își asumă integral responsabilitatea pentru orice
probleme de sănătate cauzate participanților de o calitate necorespunzătoare a
serviciilor de catering.
IV. MODALITATE DE LUCRU
Achizitorul va transmite
ofertantului devenit contractor o solicitare pentru asigurarea necesarului de
servicii de catering pentru participanții la programul PNRAS, în dimineața
zilei respective, până la ora 10 (numărul de porții pentru ziua respectivă).
Hrana (produsul de catering) va fi livrată la sediul școlii zilnic, în
intervalul 13:45 - 14:00.
Ofertantul, devenit contractor,
va transmite săptămânal meniul propus, conform solicitării achizitorului.
V. CERINȚE PRIVIND RESURSELE
UMANE
Ofertantul devenit contractor se
obligă să aloce resursele necesare ducerii la îndeplinire în cele mai bune
condiții a contractului. Ofertantul devenit contractor este responsabil pentru
activitatea persoanelor desemnate responsabile şi pentru obţinerea rezultatelor
solicitate.
Achizitorul va desemna o persoană
corespondentă, care va lucra în strânsă colaborare cu persoana desemnată de
ofertantul devenit contractor. Numele persoanei responsabile din partea
Achizitorului va fi transmisă ofertantului devenit contractor după semnarea
contractului.
Cerințe privind igiena
personalului:
Angajații operatorului economic
responsabil cu prepararea hranei trebuie sa fie calificați. Fiecare persoană
care lucrează în zona de manipulare a alimentelor trebuie să mențină un grad
ridicat de curățenie personală și trebuie să poarte îmbrăcăminte adecvată,
curată. Oricărui lucrător care suferă de o boală (leziuni infectate, infecții
ale pielii, abcese sau diaree), sau este purtător al unei boli ce poate fi
transmisă prin alimente, nu i se va permite să manipuleze alimente ori să intre
într-un spațiu de manipulare a alimentelor, de orice capacitate, dacă există
posibilitatea de contaminare directă sau indirectă. (Declarație pe propria
răspundere). Personalul angajat în manipularea și prelucrarea alimentelor a
urmat cursul de Noțiuni fundamentale de igienă.( Declarație pe propria răspundere)
Prestatorul care lucrează la
prepararea hranei are obligația de a efectua controalele medicale (analizele
medicale) ale angajaților conform legislației în vigoare (Declarație pe propria
răspundere).
VI. LOGISTICA
Ofertantul devenit contractor
trebuie să dețină toate autorizațiile și certificările prevăzute ca obligatorii
de legislația în vigoare pentru prestarea serviciilor, aflate în perioada de
valabilitate și să le prezinte oricând, la cererea Achizitorului. Ofertantul
devenit contractor trebuie să asigure condițiile igienico-sanitare prevăzute de
actele normative în vigoare pentru depozitarea și păstrarea produselor
alimentare și pentru prepararea, depozitarea și transportul hranei până la
beneficiar. Ofertantul devenit contractor trebuie să transporte și să
distribuie hrana către destinaţiile finale conform solicitărilor achizitorului
cu mijloace de transport autorizate, în conformitate cu normele de igienă în
vigoare.
Mijloacele de transport și/sau
containerele folosite la transportul alimentelor trebuie menținute curate și în
bune condiții pentru a proteja alimentele de contaminare. Transportul și
distribuirea hranei preparate se va face în recipiente din materiale reciclabile
adecvate care să păstreze temperatura alimentelor, separate pentru fiecare fel
de mâncare. Recipientele și/sau containerele desemnate nu trebuie folosite
decât la transportul alimentelor, acolo unde este riscul contaminării
alimentelor.
Operatorul economic trebuie să
prezinte în propunerea tehnică dotările ce urmează a fi folosite pentru
îndeplinirea contractului din care să facă parte cel puțin următoarele:
- Vehicule de transport hrană
autorizate
- Ladă izotermă, funcție de
răcire/încălzire, pentru – transportul alimentelor.
- Caserole individuale
- Lăzi marcate „numai pentru
alimente”.
- Alte dotări considerate a fi
necesare în vederea livrării hranei în condiții corespunzătoare.
Recipientele în care se vor
transporta alimentele vor fi igienizate înainte și după fiecare livrare. În
cazul unor produse preambalate, acestea trebuie să fie ambalate individual
(recipiente/pungi din materiale reciclabile sigilate și etichetate). Toate costurile
legate de implementarea contractului, cum ar fi: cheltuieli cu personalul,
cheltuieli de transport, procurare, servire, cheltuieli de comunicaţii,
cheltuieli administrative vor fi incluse de către ofertant în tarifele
ofertate.
Ofertantul trebuie să aibă
locația în care prepară hrana pe o rază nu mai mare de 20 km de sediul
achizitorului, având în vedere că e vorba de hrană caldă.
VII. CERINTE GENERALE CU
PRIVIRE LA PRESTAREA SERVICIILOR
Ofertantul devenit contractor
trebuie să execute serviciile de catering exclusiv cu personal calificat.
Ofertantul devenit contractor trebuie să asigure prepararea hranei din produse
agroalimentare de calitate, însoțite obligatoriu de certificate de calitate și
sanitar - veterinare. Produsele aprovizionate vor fi însoţite de documente
legale prevăzute de legislația în vigoare (facturi fiscale, aviz de însoțire a
mărfii, avize, certificate sanitar-veterinare, declaraţii de conformitate,
certificate de calitate). Ofertantul devenit contractor trebuie să-și asume
întreaga responsabilitate pentru prestarea serviciilor de preparare şi
distribuire a hranei. Totodată, este răspunzător de siguranţa tuturor
operaţiunilor si metodelor de prestare utilizate.
În cazul în care se vor constata
abateri care pot conduce la consecințe grave pentru starea de sănătate a
beneficiarilor, achizitorul are dreptul să oprească distribuirea hranei, iar
ofertantul devenit contractor pentru serviciile de catering va fi obligat să
înlocuiască alimentele sau hrana în cauză cu altele/alta corespunzătoare, fără
a pretinde plăți suplimentare pentru aceasta. În cazul în care se vor constata
cantități lipsă în momentul recepționării serviciilor, cantitățile lipsă se vor
consemna în Procesul - Verbal urmând ca Prestatorul să le livreze în maximum 1
oră de la momentul constatării lipsei. Dacă meniurile constatate lipsă la
recepție nu vor fi livrate în intervalul de timp menționat mai sus, achizitorul
nu va plăti contravaloarea acestora.
Ofertantul devenit contractor
este responsabil pentru execuția la timp a obligaţiilor contractuale și pentru
calitatea serviciilor în conformitate cu cerințele din caietul de sarcini.
Ofertantul devenit contractor se va conforma solicitărilor transmise de
achizitor prin intermediul persoanei de contact desemnate. Achizitorul va
furniza toate informaţiile necesare solicitate de către ofertantul devenit
contractor în scopul ducerii la îndeplinire a contractului de servicii.
Ofertantul devenit contractor va
rămâne în legătură permanentă cu persoana de contact desemnată din cadrul
autorităţii contractante. Comunicările între părţi se vor focaliza pe
îndeplinirea sarcinilor prezentate în prezentul caiet de sarcini, dar şi pe problemele
procedurale, financiare, contractuale și tehnice cu consecințe financiare.
Serviciile ce fac obiectul contractului vor fi prestate pe toată durata
contractului, respectiv începând cu intrarea în efectivitate a contractului și
până la finalizarea serviciilor, în măsura solicitării acestora de către
achizitor. Serviciile vor fi prestate în timp util, în vederea îndeplinirii cu
succes a obiectului contractului.
Ofertantul devenit contractor va
informa în cel mai scurt timp persoana de contact desemnată de către achizitor
cu privire la orice eveniment sau circumstanţe ce împiedică execuţia
contractului la timp. În cazul în care ofertantul devenit contractor nu poate
onora solicitarea primită cu privire la prestarea serviciilor, acesta va
notifica imediat achizitorul. În cazul în care prestatorul refuză să onoreze
comenzile sau nu le onorează din alte motive decât forța majoră, achizitorul
poate rezilia contractul și solicita despăgubiri. Ofertantul devenit contractor
va depune toate diligențele pentru asigurarea unui nivel calitativ ridicat al
serviciilor prestate.
VIII. RECEPȚIA SERVICIILOR
Recepția hranei se va realiza
săptămânal de către achizitor prin persoanele desemnate de către acesta.
Procesul verbal de recepție va avea anexat centralizatorul cu numărul de porții
livrate zilnic, meniul din ziua respectivă. De asemenea, prestatorul va
prezenta declarația de conformitate și calculul caloriilor și gramajul pe
porție. În cazul constatării unor deficiențe în prestarea serviciilor, acestea
se comunică imediat, în scris, prestatorului. Prestatorul trebuie să permită
exercitarea controlului efectuat de către reprezentanții beneficiarului în ceea
ce privește modul de depozitare a alimentelor, prepararea hranei, etc. Toate
controalele vor fi efectuate în prezența reprezentanților prestatorului.
IX. CONDITII DE FACTURARE SI
PLATA
Facturarea serviciilor prestate
se va face o dată pe lună în baza proceselor verbale de recepție și anexele
acestora. Facturile vor reflecta cantitățile recepționate efectiv de
autoritatea contractantă, confirmate prin procesele verbale de recepție. Plata
facturilor se va face în maxim 30 zile din momentul în care se va primi
finanțarea cheltuielii conform Planului de achiziții, PNRAS.
În situația în care Achizitorul
dovedește că nu a primit în bugetul propriu sumele necesare efectuării plăților
aferente executării contractului, deși a promovat toate formalitățile și
acțiunile prevăzute de legislația în vigoare și de instrucțiunile de implementare
a proiectului, ori au intervenit împrejurări care determină întârzierea
plăților și care nu se datorează Achizitorului, iar Achizitorul dovedește cu
documente legale lipsa sa de culpă, acesta din urmă nu va fi obligat la plata
de penalități pentru neachitarea la termenul stabilit în contract, a obligației
de plată.
Oferta va conține,
obligatoriu, prețul în lei fără TVA, pentru 1 (una) porție.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu