Raport anual 2018-2019



RAPORT PRIVIND STAREA ŞI CALITATEA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI
ÎN ANUL ŞCOLAR 2018 – 2019
Sem. I



În acord cu obiectivele formulate în „Strategia de dezvoltare a învăţământului preuniversitar din judeţul Sibiu” cât şi cu PLANUL DE ACŢIUNE AL ŞCOLII noastre s-au desfăşurat cu prioritate următoarele activităţi pe sem. I anul şcolar 2018-2019:
* creşterea profesionalismului actului de predare-învăţare prin promovarea noilor metode didactice, utilizarea laboratorului de informatică şi CDI-ului.
  *  aplicarea corectă a instrumentelor de evaluare instituţională.
*  parteneriate cu alte şcoli din judeţ şi sensibilizarea partenerilor sociali pentru schimb de experienţă şi atragerea de fonduri extrabugetare.
*  monitorizarea rezultatelor obţinute de elevii şcolii pe baza fişelor de observare.
* creşterea calităţii educaţiei prin realizarea programului de activităţi extraşcolare pe sem. I. 2018 – 2019(cursuri intensive de limba engleză, concursuri şcolare, proiecte educative etc.)


SITUAŢIA LA ÎNVĂŢĂTURĂ

Procesul de învăţământ se desfăşoară în 4 corpuri de clădire: 1 locaţie pentru grădiniţă şi 3 locaţii pentru şcoală – ciclul primar, gimnazial. Pentru toate cele 4 clădiri avem autorizaţie de funcţionare şi dotările necesare: mobilier, mijloace de învăţământ, echipamente specifice C.D.I.-ului şi laboratorului de informatică.




PLAN DE ŞCOLARIZARE 2018-2019comparativ cu 2017-2018

CICLURI DE
ÎNVĂŢĂMÂNT
NR. CA-
DRE
DIDAC-
TICE
NR.
CLASE
NR. ELEVI
2017-2018
2018-2019
1
Preşcolar

5
5
5
5
86
86
2
Primar

10
9
10
9
198
154
3
Gimnazial

10
10
8
8
171
157

TOTAL

25
24
23
22
455
397

Numărul de elevi a scăzut  în anul şcolar 2018-2019 comparativ cu anul şcolar 2017-2018, la ciclul primar  a rămas doar o clasă pregătitoare. În acest an, şcoala funcţionează cu 4 grupe de preşcolari şi una cu program prelungit, 9 clase de ciclu primar şi 8 clase de ciclu gimnazial.

RATA DE PROMOVABILITATE  Sem. I  2018-2019 comparativ cu sem I  2017-2018

CLASE-
LE
NR. ELEVI
RĂMAŞI
ÎNSCRIŞI
NR. ELEVI
PROMO-VAŢI
Sem.I
2017-2018
%
Sem.I
2018-2019
%
Prom. pe medii
Corig.
Sit.
neînc.
Neşc.
5-6,99
S
7-8,99
B
9-10
FB
0 – IV

154
152
96,97
98,70
35
38
79
1
1
0
V –VIII

158
131
78,95
82,91
32
49
50
21
6
0
TOTAL

312
283
87,96
90,83
67
87
139
22
7
0











Faţă de anul precedent numărul elevilor corigenţi  este a scăzut dar avem  7 elevi cu situaţia şcolară neîncheiată. In anul şcolar 2018-2019, elevii din Centrul de plasament absentează mai des decât anul trecut, manifestă dezinteres faţă de procesul de învăţământ şi au probleme grave de comportament.





An şcolar
Situaţie
şcolară
neîncheiată
Neşcolarizaţi
2017-2018
3
1
2018-2019
7
0

                                                                                                                         
Clasa
Rămaşi înscrişi
Promo-
vaţi
Cori-
genţi
Sit. şc.
neînc.
Neşc.
P A
27
27
-
-
-
I A
16
16
-
-
-
I B
16
16
-
-
-
 IIA
15
15
-
-
-
IIB
18
17
-
1
-
IIIA
19
19
-
-
-
IIIB
26
25
1
-
-
IVA
21
21
-
-
-
IVB
23
23
-
-
-
Total
154
152
1
-
-
VA
20
18
-
2
-
VB
18
16
2
-
-
VI A
19
17
2
-
-
VI B
19
17
2
-
-
VII A
22
14
6
2
-
VII B
21
16
5
-
-
VIII A
17
15
2
-
-
VIII B
22
18
2
2
-
Total
158
131
21
6
-

TOTAL
312
283
22
7
-
                                                                                                                                                                              


  



Dacă la învăţământul primar este 1 elev corigent, la gimnaziu sunt  22  elevi corigenţi. Activitatea desfăşurată la ciclul gimnazial în cadrul orelor de remediere trebuie îmbunătăţită.
Rezultatele privind starea disciplinară  nu ne mulţumesc pentru că avem 31 note scăzute la purtare şi cel mai grav este şi 4  note scăzute la purtare sub 7.
-     la ciclul primar 3 elevi  au avut nota scăzută la purtare.
-                 la ciclul gimnazial  28 elevi au avut note scăzute  la purtare elevi pentru absenţe nemotivate dar şi pentru acte de indisciplină.
ACTIVITATEA DE FORMARE CONTINUĂ

     Cadrele didactice din şcoală şi grădiniţă  au participat la începutul semestrului I la Consfătuirile ISJ-ului fiecare în specialitatea lui,  apoi în timpul semestrului la şedinţele cercurilor pedagogice.
     Cadrele didactice au participat la  şedinţele de formare la CCD Sibiu. De asemenea pe clase şi grupe  de elevi, învăţătoarele şi educatoarele  au luat parte la şedinţele tematice ale cercurilor pedagogice.
În domeniul aplicării curiculum-ului, a strategiei didactice şi al atingerii standardelor curriculare, cadrele didactice au întocmit corect şi la timp planificările calendaristice,  care sunt în concordanţă cu programele şcolare şi solicitările comunităţii locale pentru C.D.Ş.
     Documentele pentru proiectarea didactică anuală şi semestrială respectă curriculum naţional inclusiv recomandările privind tipurile de activităţi didactice specifice perioadei finale a semestrului.
     Activitatea didactică în cadrul şcolii este cuprinsă în comisia educatoarelor,  învăţătorilor, de ştiinţe umaniste şi ştiinţe reale. Responsabilii de comisii au întocmit planul managerial al comisiei iar acesta conţine obiective ce trebuie atinse. La începutul semestrului, pe parcurs şi la finele acestuia cadrele didactice au evaluat cunoştinţele elevilor prin testele  predictive,  sumative şi finale înregistrându-se progresul elevilor.
           

FACILITĂŢI ACORDATE ELEVILOR

Elevii au beneficiat de:
-                 activităţi specifice în informaţii pe diverse suporturi oferite de C.D.I.
-                 calculatoare pentru derularea lecţiilor în laborator
-                 dezvoltarea C.D.Ş. în parteneriat cu Consiliul Reprezentativ al Părinţilor
-                 activităţi extracurriculare:
·                cerc de tâmplărie
·         cursuri intensive de lb. engleză– sponsor O.N.G. Voicu
·         serbări şcolare, excursii şi drumeţii tematice, concursuri şcolare în derulare

ACTIVITATEA EXTRAŞCOLARĂ
     Activitatea extraşcolară s-a desfăşurat cu rezultate bune, fiind bine gestionată de director şi coordonatorul de proiecte şi programe educative – Horac Elena

RESURSE MATERIALE ŞI FINANCIARE

Acţiunile întreprinse pe probleme de resurse materiale şi financiare, în trimestrul I anul şcolar 2017-2018 au fost:
- repartizarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar achiziţionate conform destinaţiei;
- inventarierea bunurilor achiziţionate precum şi a celor existente;
- identificare şi utilizarea surselor extrabugetare de finanţare pentru desfăşurarea activităţile extraşcolare, extracurriculare (proiecte, excursii, deplasări concursuri) precum şi pentru premierea elevilor la finele anului;
- asigurarea şi modernizarea bazei materiale din surse de finanţare extrabugetară;
- monitorizarea utilizării în procesul de învăţământ a tuturor resurselor materiale achiziţionate şi a celor existente;
- folosirea C.D.I.-ului, Clubului şi a laboratorului A.E.L. în activităţile şcolare dar şi extraşcolare după orare bine stabilite;
- asigurarea condiţiilor de siguranţă elevilor dar şi cadrelor didactice în timpul programului;
- consultarea şi dezvoltarea spiritului de echipă la cadrele didactice  în atragerea de fonduri extrabugetare pentru activităţile şcolare şi extraşcolare;
- procurarea materialelor consumabile folosite atât în cadrul proiectelor cât şi la nivelul unităţii;
- asigurarea transparenţei execuţiei bugetare atât din fonduri bugetare cât şi extrabugetare prin documentele contabile;
            Proiectul de buget pe anul 2018 a fost elaborat şi aprobat în luna DECEMBRIE 2017.




B U G E T U L

PE TITLURI DE CHELTUIELI, ARTICOLE ŞI ALINEATE, PE ANUL 2018

65.02 Invatamant








- mii RON -
D E N U M I R E A     I N D I C A T O R I L O R
Cod  rând
Cod indicator
Program  2018
TRIM I
TRIM II
TRIM III
TRIM IV

TOTAL CHELTUIELI
1

1787,00
405,10
429,90
339,30
566,20

TITLUL I  CHELTUIELI DE PERSONAL

2
10
1951,04
439,41
551,25
483,77
476,61

Cheltuieli salariale in bani

3
10.01
1839,07
405,90
493,64
473,87
465,66


Salarii de baza
4
10.01.01
1702,05
371,00
448,54
452,48
430,03


Sporuri pentru conditii de munca
5
10.01.05
20,28
4,30
6,80
4,50
4,68


Alte sporuri
6
10.01.06
5,45
1,10
1,55
1,35
1,45


Fond pentru posture ocupate prin cumul
7
10.01.10
20,67
40,30
5,50
5,50
5,37


Fond aferent platii cu ora
8
10.01.11
90,62
17,70
23,74
19,55
29,63

Cheltuieli salariale in natura

9
10.02
47,10
0
46,40
0,00
0,70


Tichete de vacanta
6
10.02.06
47,10
0
46,40
0,00
0,70

Contributii
10
10.03
326,70
74,90
81,50
75,90
94,40


Contributii de asigurari sociale de stat
11
10.03.01
18,45
18,15
0,00
0,00
0,30


Contributii de asigurări de somaj
12
10.03.02
0,58
0,58
0,00
0,00
0,00


Contributii de asigurari sociale de sanatate
13
10.03.03
6,01
5,91
0,00
0,00
0,10


Contributii de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale
14
10.03.04
0,19
0,19
0,00
0,00
0,00


Contribuţii pentru concedii şi îndemnizaţii
15
10.03.06
0,98
0,00
0,00
0,00
0,00

TITLUL II  BUNURI SI SERVICII
16
20
267,81
63,00
81,00
66,81
57,00

Bunuri si servicii
17
20.01
190,00
48,00
49,00
46,00
47,00


Furnituri de birou
18
20.01.01
4,00
1,50
1,00
0,50
1,00


Materiale pentru curatenie
19
20.01.02
5,00
1,50
1,00
1,00
1,50


Încalzit, Iluminat si forta motrica
20
20.01.03
111,00
25,00
30,00
28,00
28,00


Apa, canal si salubritate
21
20.01.04
33,00
8,50
7,00
8,00
9,50


Transport
22
20.01.07
10,00
3,00
4,00
0,00
3,00


Posta, telecomunicatii, radio, tv, internet
23
20.01.08
5,00
1,50
1,00
1,50
1,00


Alte bunuri si servicii pentru întretinere si functionare
24
20.01.30
22,00

     7,00
5,00
7,00
3,00

Reparatii curente
25
20.02
65,00
5,00
30,00
20,00
10,00

Bunuri de natura obiectelor de inventar
26
20.05
5,50
7,00
0,00
0,00
-1,50


Alte obiecte de inventar
27
20.05.30
5,50
7,00
0,00
0,00
-1,50

Deplasari, detasari, transferari
28
20.06
1,81
0,50
0,50
0,31
0,50


Deplasari interne, detaşări, transferări
29
20.06.01
1,81
0,50
0,50
0,31
0,50

Carti, publicatii si materiale documentare
30
20.11
0,50
0,50
0,00
0,00
0,00

Pregătire profesională
31
20.13
3,00
1,00
1,00
0,00
1,00

Protecția muncii
32
20.14
2,00
0,50
0,50
0,50
       0,50

TITLUL IX  ASISTENȚĂ SOCIALĂ
35
57
56,00
9,00
24,50
3,50
19,00

Ajutoare sociale în numerar ( Indemnizatii elevi cu C.E.S)
36
57.02.01
56,00
9,00
24,50
3,50
19,00


Asigurarea  şi modernizarea bazei materiale a fost în permanenţă în atenţia conducerii şcolii noastre. Astfel la finele sem. I  s-au efectuat următoarele lucrări şi achiziţii.

Nr. crt.
Reparaţii curente
Achizitii
Denumirea lucrării
Valoare
Denumirea  produs
Valoare

  1.
Reparatii curente clădiri școală
45.000 lei
Obiecte inventar școală
5.500 lei
2.
Reparații garduri școala
15.000 lei


                                                          TOTAL
60.000 lei
                        TOTAL
5.500 lei
DEZVOLTĂRI ŞI RELAŢII COMUNITARE
            În sem I colaborarea cu partenerii sociali a devenit o permanentă preocupare  pentru conducerea şcolii şi a cadrelor didactice: activităţi festive, comemorative, sărbători şi obiceiuri locale.
Parteneriatele/protocoalele de colaborare au sudat legăturile şcolii cu multe instituţii din localitate şi din afara ei:

-          Acord de parteneriat cu DEPARTAMENTUL de DREPT PRIVAT şi ŞTIINŢE ale EDUCAŢIEI din cadrul FACULTĂŢII de DREPT a UNIVERSITĂŢII „LUCIAN BLAGA” SIBIU.
-          Acord de parteneriat cu LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BISTRIŢA;
-          Acord de parteneriat cu Şcoala Gimnazială Novaci, jud Gorj „În lumea mirifică a cărților”
-          Acord de parteneriat CANTUS MUNDI - „Educație muzicală în școli”
-          Protocol de colaborare cu Grupul Şcolar Economic „Ioan Lupaş” Sălişte – „Tradiții și obiceiuri”;
-          Protocol de colaborare cu Secţia de Poliţie Orlat – Micul pieton;
-          Protocol de colaborare cu Biserica Ortodoxă Orlat- „Micul creștin”;
-          Protocol de colaborare cu Şcoala „Ion Pop Reteganul” Reteag;
-          Protocol de colaborare – asistență psihopedagogică Suciu Liliana – Sibiu
-          Protocol de colaborare – Corul național de cameră “Madrigal – Marin Constantin”
-          Parteneriat cu familia – „Şcoala și familia- împreună pentru educație
-          Parteneriat  cu Ocolul silvic Cindrel și Primăria Orlat “Prietenii naturii”
-          Parteneriat cu Centrul  Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Turnu-Roşu;
-          Parteneriat educațional Şcoala Gimnazială George Daniel Teutsch Agnita “E iarnă în școala mea”
-          Parteneriat educational Şcoala Gimnazială Ion Luca Caragiale”, Sibiu “Decembrie suflet de român”

        Se poate spune că s-au obţinut rezultate importante în acţiunea de sensibilizare a comunităţii la problematica şcolii iar opţiunile strategice propuse au fost în mare măsură realizate.



                                                                                                       Director,                                                                                                                                            
                                                                                        Prof. POPA VALENTIN IOAN                                                                                                          











































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu