Procedura privind accesul în unitatea de învățământ
PROCEDURA OPERAŢIONALĂ
,, PROCEDURĂ PRIVIND REGLEMENTAREA ACCESULUI ÎN UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT”
Editia :1
Revizia:1
Intocmită de
Responsabil CEAC: prof. Preda Daniela
Verificată si avizată :
Consilier educativ- prof. Dinu Crina
Aprobată de:
Director:prof. Blenche Leon
1.Lista responsabilităţilor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii generale.
ELEMENTE PRIVIND RESPONSABILII/
OPERAȚIUNEA
NUMELE ȘI
PRENUMELE
FUNCȚIA
DATA
SEMNATURA
1.1
ELABORAT
Preda Daniela
Responsabil CEAC
1.09.2025
1.2.
VERIFICAT
Dinu Crina
Consilier educativ
1.09.2025
1.3
APROBAT
Blenche Leon
Director
1.09.2025
2.Situaţia ediţiilor şi a reviziilor in cadrul ediţiilor procedurii operaţionale
Ediţia sau după caz,
revizia în cadrul ediţiei
Componenta
revizuită
Modalitatea
reviziei
Data la care se aplică
prevederile ediţiei sau
reviziei ediţiei
08.09.2025
3.Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii generale
Conform cataloagelor scolare,
Statului de functii
08.09.2025
Conform graficului de serviciu pe scoala anexat
3.2
informare
1
Elevi,cadre didactice, personal didactic auxiliar ,personal nedidactic
Conform cataloagelor scolare,
Statului de functii
08.09.2025
Conform graficului de serviciu pe scoala anexat
3.3
verificare
1
conducere
director
Blenche Leon
08.09.2025
3.4
evidenţă
1
secretariat
secretar
Paul Simona
08.09.2025
3.5
arhivare
1
secretariat
secretar
Paul Simona
08.09.2025
4.SCOPUL PROCEDURII
- Stabilirea metodologiei privind accesul elevilor, cadrelor didactice, a personalului didactic auxiliar si a personalului nedidactic , în incinta scolii.
- Stabilirea metodologiei privind accesul persoanelor străine în incinta scolii.
-Stabilirea regulilor privind accesul auto in curtea scolii
-Asigurarea securitatii si sigurantei elevilor in perimetrul unitatii scolare
-Stabilirea responsabilitatilor privind gestionarea modului de acces in unitatea de invatamant
Scopul specific al procedurii -stabilirea modului in care se face accesul in unitatea de invatamant prin aplicare a prevederilor dispozitiilor OMECTS 67843/9.11.2012, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ şi a Regulamentului intern.
5.DOMENIUL DE APLICARE
Procedura se aplică si se adreseaza tuturor persoanelor care intra in unitatea de invatamant.
Directorului unităţii de învăţământ
Cadrelor didactice
Elevilor
Personalului didactic auxiliar
Personalului nedidactic
Persoane straine din exteriorul scolii care au probleme in unitatea de invatamant (parinti, inspectori, alte persoane )
Aplicabilitatea ei demareaza din momentul aprobării ei de către directorul unităţii de învăţământ
6.DOCUMENTATIA APLICABILA PROCEDURII GENERALE
Documente de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurate
1. Legea Educaţiei Naţionale Nr.198/2023
2.Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ
3.Regulamentul intern.
7.DEFINIŢII ŞI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZAŢI IN PROCEDURĂ
procedură operatioală :prezentarea formalizată, în scris a tuturor paşilor ce trebuie urmaţi, a metodelor şi procedelor de lucru si a regulilor de aplicat cu privire la aspectul procesual;
Ediţie : forma iniţială sau actualizată a unei procedure operaţionale
Revizie în cadrul unei ediţii–actiune de modificare a uneia sau mai multor componente ale PG.
8.DESCRIEREA PROCEDURII GENERALE (MOD DE LUCRU)
Accesul elevilor, cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar si nedidactic
1.Accesul elevilor, profesorilor personalului didactic auxiliar și nedidactic în curtea școlii se face pe intrarea principală . azial se face numai pe intrarea din curtea școlii .Intrarea din stradă în clădirea veche B se face numai în cazuri speciale .
2. Ieşirea elevilor din şcoală în timpul programului sau în pauze este strict interzisă, cu excepţia situaţiilor speciale, cazuri în care, elevii vor putea ieşi numai după ce au obţinut de la profesorul de serviciu un bilet de voie .
3. Pentru asigurarea securităţii şi siguranţei elevilor, a personalului şi a bunurilor aflate în dotarea şcolii,cât şi pentru preîntâmpinarea violenţei în unitatea de învăţământ , toate porțile se vor deschide de către personalul nedidactic la ora 7,45 și se vor încuia la ora 8,30.
4. Se interzice intrarea elevilor si a tuturor angajatilor scolii insotiti de caini, sau sa aiba asupra lor arme sau obiecte contondente , substante toxice, explozivo-pirotehnice, iritante-lacrimogene sau usor imflamabile, publicatii avand caracter obscene sau instigator, precum si stupefiante sau bauturi alcoolice.
Accesul persoanelor straine
1.Accesul persoanelor străine se va face pe intrarea principală , după terminarea cursurilor .
2. Profesorii de serviciu și personalul nedidactic ajută la păstrarea securității și siguranței în școală.
3. În cazul în care persoanele străine pătrund în şcoală și perturbă activitatea din școală , directorul unităţii/profesorul de serviciu va solicita intervenţia poliţiei .
4. Este interzis accesul în scoală a persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice sau a celor turbulente, a celor avand un comportament agresiv, precum si a celor care au intentia vadita de a deranja ordinea si linistea in institutia de invatamant.
5. Se interzice intrarea vizitatorilor insotiti de caini, sau care au asupra lor arme sau obiecte contondente , substante toxice, explozivo-pirotehnice, iritante-lacrimogene sau usor imflamabile, publicatii avand character obscene sau instigator, precum si stupefiante sau bauturi alcoolice.
6. Accesul parintilor in unitatea de invatamant este permis in urmatoarele cazuri:
La solicitarea educatorilor/ invatatorilor/profesorilor diriginti/ profesorilor clasei/conducerii scolii;
La sedintele/consultatiile/lectoratele cu parintii organizate de personalul didactic in unitatea de invatamant.
Pentru rezolvarea unor probleme referitoare la acte/ documente de studii sau la alte situatii scolare care implica relatia directa a parintilor cu reprezentantii legali, cu personalul secretariatului scolii, psihologului scolii, invatatorul, educatorul, profesorul diriginte sau conducerea scolii;
La întâlnirile solicitate de parinti, programate de comun acord cu dirigintii, invatatorii, educatorii, conducerea scolii;
La diferite evenimente publice si activitati scolare si extrascolare organizate in incinta unitatilor de invatamant la care sunt invitati sa participe parintii/ reprezentantii legali/ reprezentantii comunitatii;
Pentru sprijinirea deplasarii copiilor din invatamantul preşcolar, respectiv a elevilor din clasa pregatitoare si din clasa I, in si din sala de curs;
Parintii pot astepta copiii de la cursuri la intrarea in curtea scolii;
In cazul unor situatii speciale prevazute in ROF
Parintii /tutorii legali nu au acces in scoala decat in pauze, cu exceptia cazurilor de forta majora;
7.Vizitatorii au obligatia, sa respecte reglementarile interne ale unitatii de invatamant referitoare la accesul in scoala si sa nu paraseasca locul stabilit pentru intalnirea cu persoanele din scoala. Se interzice accesul vizitatorilor in alte spatii decat cele stabilite conform declaratiei initiale fara acordul conducerii unitatii de invatamant. Nerespectarea acestor prevederi poate conduce la evacuarea din perimetrul scolii a persoanelor respective, de catre organele abilitate si/sau la interzicerea ulterioarea a accesului acesteia in gradinita/scoala;
8. Accesul cu masini in curtea scolii este permis numai în cazuri speciale .
Abonați-vă la:
Comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu